|
|
Fiktivní DOZ Praha - Rokycany - pozice I - (Praha hl.n.) - výh. Vyšehrad - Karlštejn - (Beroun) - pozice II - Beroun - Rokycany - (Chrást u Plzně)
- aktuální verze - Pv-Ro_1-02.zip (1038 kB)
- poslední aktualizace 22.03.2015 (oprava u vlaků 984, 27828, 85302)
- gvd 2013/2014 (loňský) - autoři baresm a Pipin
- částečně dle reálných předloh ostrovních úsekových DOZ (dosavadní DOZ Zdice + Hořovice, někdejší
DOZ Zbiroh + Kařízek + Holobkov + Rokycany)
- traťová zabezpečovací zařízení v části tratě Smíchov - Beroun neodpovídají skutečnému stavu (hradlový
blok, příp. ucelené mezistaniční úseky nedělené na traťové oddíly); pro zjednodušení si můžete představovat, že v úsecích Smíchov-Radotín a Radotín-Dobřichovice byl namísto hradel vybudován obousměrný AB, který v obou případech dělí mezistaniční úseky vždy na 4 oddíly; obdobně v úsecích Dobřichovice - Řevnice - Zadní Třebaň - Karlštejn můžete pracovat s tím, že mezistaniční úseky nejsou rozděleny na oddíly, sice se postupně zobrazují vždy dvojice kolejových obvodů, tyto mají ale čistě indikační význam a do mezistaničního úseku pouštějte pouze jediný vlak
- pro zkušební verzi Staničář 2.3.0.46
- optimální rozlišení pro rozšířenou plochu na 2 monitory 1280 x 1024,
při předpokládané šířce políček x=10, y=11
- rychloposun obrazovky - přednastavené pozice 1 (resp. 1, 3 u samostatných monitorů) a 2 (resp. 2, 4)
pozice I pozice II
- Pro správné zobrazení kolejiště je třeba mít v počítači instalované fonty "jop-stanicar-high.ttf" a
"jop-stanicar-wide_20120524.ttf" (jsou rovněž součástí archivu se stanicí).
- Obvyklý způsob instalace fontů ve Windows se provádí přes nabídku Start - Ovládací panely - Písma,
přetažením příslušného .ttf souboru do okna s fonty. (Pokud již v počítači byl registrován font téhož jména, je vhodné starší verzi nejprve odinstalovat a teprve poté reinstalovat; v závislosti na Vašem OS vše jako správce, podle potřeby restartovat).
- Ve hře se nastavení provádí z menu "Nastavení", karta "Písmo",
- pro "Font čísla vlaku" tlačítko "Změnit" a z roletky "jop-stanicar-high" - "OK",
- pro "Font čísla koleje" tlačítko "Změnit" a z roletky písmo "jop-stanicar", řez písma "Poloroztažené"
- "OK".
- orientační plánek oblasti s vyznačenými vstupy:
- vstupy do oblasti
- vstupy na hlavní trati:
- Ph1, Ph2 - Praha hl.n.
- Cht1, Cht2 - Chrást u Plzně (směr Plzeň hl.n.)
- vstupy z vedlejších tratí:
- Vs - Praha-Vršovice os.n.
- Rr - Praha Řeporyje (směr Rudná u Prahy)
- Kc - Praha-Krč (nákladní průtah směr Praha Malešice)
- Lt - D3 Liteň (směr Lochovice)
- Bz - Beroun-Závodí (směr Rakovník / Rudná u Prahy)
- Loch - Lochovice (směr Protivín)
- Mv - Mirošov (směr Nezvěstice)
- vstupy z dalších staničních obvodů, vleček a pomocné vstupy:
- Ss91, Ss7, Ss90 - Praha-Smíchov, obv. společné nádraží (po kolejích 91s, 7s, 90s)
- Ra-Sta - Praha-Radotín, vlečka Staropramen
- Ra-Cem - Praha-Radotín, vlečka Cementárna
- Ře-EV - Řevnice, vlečka EUROVIA CS
- Bo16 - Beroun os.n., obvod odstavných a manipulačních kolejí 16.-32.SK
- Bs-LD - Beroun seř.n., obvod DKV
- Bs-201, Bs-213, Bs-221, Bs-237 - Beroun seř.n., vstupy ze směrových kolejí,
směrem ke střednímu zhlaví (směr Praha)
- Bs-211, Bs-219, Bs-235 - Beroun seř.n., vstupy ze směrových kolejí,
směrem k západnímu zhlaví (smět Plzeň)
- Bs-Sp - Beroun seř.n., svážný pahrbek
- Bs-C1 - Beroun seř.n., vlečka Českomoravský cement, předávací koleje C1-C5
- Bs-KDA, Bs-KDB - Beroun seř.n., vlečka KD Trans, rameno A a rameno B (kříží hlavní trať)
- Zd-Kor - Zdice, vlečka ČŽI (kovošrot)
- Zd-OTV - Zdice, odstavné koleje SŽDC, SEE
- Zd-Dep - Zdice, vlečka Výtopna Zdice
- He-ČKD - Hořovice, vlečka Cintlovka (býv. ČKD)
- He-Kom - Hořovice, vlečka Buzuluk Komárov
- Zb-4 - Odb. Zbiroh, vlečka Silo Borek
- Kr-11 - Kařízek, obvod manipulačních kolejí (11.SK)
- Ro-CT - Rokycany, vlečka BETA (logistický areál)
- Ro-11 - Rokycany, obvod manipulačních kolejí (11.-11b.SK)
- Ro-Kov - Rokycany, vlečka Kovohutě
- Ro-NH - Rokycany, Nová Huť, vlečka Železárny Hrádek
- stanice a zastávky:
- Pv - výhybna Praha-Vyšehrad (zásobník povelů 01)
- Sm - stanice Praha-Smíchov (zásobník povelů 01)
- zVCh - zastávka Praha-Velká Chuchle
- Ra - stanice Praha-Radotín (zásobník povelů 02)
- zČe - zastávka Černošice
- zMok - zastávka Černošice-Mokropsy
- zVše - zastávka Všenory
- Do - stanice Dobřichovice (zásobník povelů 03)
- Ře - stanice Řevnice (zásobník povelů 04)
- ZT - stanice Zadní Třebaň (zásobník povelů 05)
- Ka - stanice Karlštejn (zásobník povelů 06)
- zSrb - zastávka Srbsko
- Bo - stanice Beroun os.n. (zásobník povelů 07)
- Bs - stanice Beroun seř.n. (zásobník povelů 07)
- zKD - zastávka Králův Dvůr
- zPop - zastávka Králův Dvůr-Popovice
- Zd - stanice Zdice (zásobník povelů 08)
- zSta - zastávka Stašov
- zPra - zastávka Praskolesy
- He - stanice Hořovice (zásobník povelů 09)
- zCer - zastávka Cerhovice
- Zb - odbočka Zbiroh (zásobník povelů 10)
- zKr - zastávka Kařez
- Kr - stanice Kařízek (zásobník povelů 11)
- zMy - zastávka Mýto
- Ho - stanice Holoubkov (zásobník povelů 12)
- zSvo - zastávka Svojkovice
- Ro - stanice Rokycany (zásobník povelů 13)
- zKla - zastávka Klabava
- zEjp - zastávka Ejpovice
- zDýš - zastávka Dýšina
- zHc - zastávka Praha-Hlubočepy
- zHo - zastávka Praha-Holyně
- zBěl - zastávka Běleč
- zLb - zastávka Libomyšl
- zRop - zastávka Rokycany předměstí
- zKÚ - zastávka Kamenný Újezd u Rokycan
- zNH - zastávka Nová Huť
- zHra - zastávka Hrádek u Rokycan
- pokyny k technologii práce:
(od autorů grafikonu)
- přijměte prosím s pochopením, že v okamžiku zveřejnění této hry je zpracován pouze loňský grafikon;
vysvětlením budiž, že jakožto dopravní námět pro hráče se jeví zajímavěji oproti letošnímu (gvd 14/15), neboť v té době (na rozdíl od aktuálního stavu) ještě na Smíchově probíhaly manipulace se soupravami brněnských rychlíků
- na dataci grafikonu pamatujte i při spouštění hry - v úvodním okně Staničáře je vhodné zvolit datum
z doby platnosti grafikonu (vlaky v simulaci mohou být nastaveny pro každý den odlišně a zejména tedy hraje roli, zda uvedený den datumově připadá na pracovní den či víkend); jinak by Vás mohlo nepříjemně překvapit, že oproti plánovanému předpokladu Vám toho jezdí nějak moc/málo...
- osobní doprava:
- ve stanici Praha-Smíchov a Beroun os.n. plánované obsazení staničních kolejí vychází z reálných
předloh, můžete se na ně (dle vlastní volby) spolehnout,
- v ostatních stanicích (mimo dvě uvedené) jsou údaje pouze orientační a vyžadují případnou korekci
dle aktuální dopravní situace
- nákladní doprava ve stanici Beroun seř.n.:
- končící vlaky do Bs jsou řešeny tak, že z Os nádraží (do kolejí 201-237) nebo z kolejí 1b/2b
(do kolejí 211-235) je lze změnit na posun a na směrovou kolej pak poslat posunem,
- příp. ukončit vlak ve vjezdových kolejích 103-109 a přestavit k rozpouštění do spádoviště,
- naopak výchozí vlaky ze směrových kolejí v Bs v době odjezdu se musí klávesou F12 změnit na vlak
a pak odjedou "na barvu" přímo ze směrové koleje
- v Radotíně na 3.SK počítejte s tím, že staniční kolej je vyznačena jen pod kolejovými obvody 3dK, V13 a 3K,
nikoliv už pod V22 a 3eK; tzn. vlak při "stanicování"/vzniku/zániku se musí nacházet nad správným obvodem, aby byl ve stanici "registrován" (občas pomůže jej prohnat na protilehlý konec koleje s pomocí F5)
- v Zadní Třebani z/na 5. a 7.SK lze vjíždět od Litně, z/na 5.SK i od Karlštejna; jiné vlakové cesty nejsou
podle závěrové tabulky možné
- v Kařízku pozor - před přijetím soupravy z pomocného vstupu Kr-11 je třeba otočit V9
- v Rokycanech při posunu lze třídit a odstavovat od východu (zleva) ze 7a.SK jak na 7.SK (vozy se zastaví
na 7.SK před výkolejkou Vk3), tak na 9.SK (vozy se zastaví až ve šturcu 9a.SK)
- dále v Rokycanech při obsluze vlečky Kovohutě (Ro-Kov) je třeba manuálně otočit výhybku K1
- v Nové Huti při obsluze vlečky Železárny Hrádek (Ro-NH) je třeba manuálně otočit výhybku H1
|
|
|